Sporty

Motocykle sportowe, czyli tzw. ścigacze, albo po prostu przecinaki, są obiektem westchnień każdego miłośnika prędkości. Szczelnie obudowane, o aerodynamicznej sylwetce i możliwie najniższej masie, zachwycają osiągami. To najszybsze jednoślady świata o najskuteczniejszych hamulcach.

Oczywiście maszyny sportowe konstruowane są głównie z myślą o torze wyścigowym, stąd twarde zawieszenie i bardzo skulona pozycja jeźdźca, męcząca w przypadku dłuższych tras. W warunkach codziennych trudno zresztą w pełni wykorzystać możliwości tych motocykli.

Turystyki

Dla miłośników dalekich wypraw stworzone zostały motocykle turystyczne, pozwalające na bardziej odprężoną pozycję kierowc i jazdę z pasażerem. Wytrzymują one większe obciążenia i pozwalają na zabranie ze sobą sporej liczby bagażu.

Wiele maszyn definiowanych jest jako sportowo-turystyczne, a więc łączące wysokie osiągi z wygodą i walorami praktycznymi.

Naked-bike

Nagie motocykle, zwane również golasami to bardzo często spotykane maszyny. Od sprzętów sportowych różni je brak szyby i owiewek osłaniających silnik. W związku z tym jazda przy dużych prędkościach jest na nich raczej uciążliwa. Kierowca zajmuje za to dużo wygodniejszą pozycję niż na typowym ścigaczu. Wiele naked-bike'ów dostępnych jest również w wersji S – z półowiewką.

Cruisery

Cruisery, czyli krążowniki, to właściwie odmiana motocykla turystycznego, o bardzo charakterystycznym, klasycznym wyglądzie. Odgrywa on tu chyba większą rolę od walorów praktycznych.

Niskie siedzenie, wydłużona ku tyłowi kierownica, ociężała sylwetka i lśniące w słońcu chromy tworzą bardzo klimatyczny image cruiserów. Wyposażone są one zwykle w widlasty silnik i wiele elementów dodatkowych, takich jak skórzane sakwy czy gmole.

Choppery

Choppery to również sprzęty wyjątkowo klimatyczne. Pierwsze maszyny tego typu, bobbery, powstały  w latach 50. w USA. Wtedy to posiadacze ciężkich, powojennych motocykli „odchudzali” je poprzez usunięcie wszystkich zbędnych elementów. Nowe maszyny nie tylko były lżejsze, ale i odzwierciedlały indywidualny charakter twórcy.

powracam:D

Główna

Jak powstał pierwszy motocykl

Bezpieczeństwo na motocyklu

Dyscypliny

Customy